VVIP DENAI CINTA

27 Oktober 2011

Najib, Please Be Yourself



Tok Guru Dan Nasi Bungkus RM2.50
Nukilan | Mohd Rashidi Hassan |
"ANTA dah makan," tegur Tok Guru tatkala melihat kelibat penulis memasuki bilik jamuan. "Alhamdulillah, sudah Tok Guru," jawab penulis sambil mengangguk. Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat terus membuka bekas polystyrene yang berada di hadapannya. Bekas tersebut diikat dengan getah plastik. Di dalamnya ada nasi putih, seketul ayam, sebungkus kuah gulai dan sebungkus cili.

20 Oktober 2011

MENU RAKYAT 1MALAYSIA - Lunch Hanya RM4.00!!!

Alhamdulillah, pengenalan Menu Rakyat 1Malaysia yang disertai 1004 restoran di seluruh negara wajar disokong dalam menyediakan menu yang mampu dinikmati oleh rakyat Malaysia pada harga berpatutan (murah). 

Menu Rakyat 1Malaysia menawarkan pakej makanan dengan harga murah, harga maksimum bagi sarapan pagi di Semenanjung Malaysia ialah RM2.00 manakala Sabah dan Sarawak RM2.50. Harga maksimum pakej makan tengah hari di Semenanjung Malaysia pula ialah RM4.00 manakala di Sabah dan Sarawak RM5.

Errr... Makan malam takde ke...? ;)

Sekiranya berminat nak acu cuba try test Menu Rakyat 1Malaysia di restoran berhampiran kalian, korang try le search kat website ni, KLIK : 1PENGGUNA - SENARAI MENU RAKYAT 1MALAYSIA dan segala maklumat Restoran yang menyertai program ni ada di situ (termasuk bangsa pemilik restoran tersebut).

PM NAJIB RAZAK menerai Menu Rakyat 1Malaysia, tapi kalau lelauk sebanyak tu
yang korang ambik (macam PM ambik) jawabnye melebihi RM4.00 tu!!! :-D

"Enak, Berkualiti" - PM
KUALA LUMPUR : Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam meluangkan 30 minit menikmati hidangan tengah hari Menu Rakyat 1Malaysia di Restoran Ukhwah di sini bagi merasai sendiri keenakan serta kualiti makanan disediakan.

19 Oktober 2011

Bunuh Wanita VS Ramas Buah Dada

mutaligat.blogspot.com
Riuh rendah sekelian juak-juak BN menuduh seorang budak lelaki meramas buah dada rakan sekolahnya. Budak lelaki itu pula dituduh sebagai anak kepada seorang pembesar negeri yang sudah tentu bukan negeri BN.

Namun suatu ketika dahulu tidak ada pula juak-juak BN ini beriya-iya mendesak supaya isu pembunuhan misteri perempuan asing disiasat secara telus dan adil.

Sehingga kini walaupun pembunuhnya telah dijatukan hukuman, tetapi motif pembunuhan wanita itu masih menjadi tanda tanya. Apa sebab wanita asing itu dibunuh dengan kejam dan ngeri sehingga boleh dimasukkan dalam buku rekod Malaysia.

Mengapa dalam isu ramas buah dada yang didakwa dilakukan oleh budak lelaki ini mereka begitu serius sedangkan ia tidak dibuktikan di mana-mana mahkamah pun.
  • Kita tidak membela orang jahat, kalau betul dia meramas buah dada, hukumlah budak itu.
  • Hukumlah bekas menteri yang meraba punggung wanita suatu ketika dahulu.
  • Desaklah seorang pemimpin parti komponen BN agar meletakkan jawatan kerana sah mengaku berbuat jahat dengan seorang wanita dan videonya tersebar seantero dunia.
Mengapa mereka ini membuat gesaan ke atas kes-kes tertentu sahaja
dan senyap sunyi jika ia dilakukan oleh rakan-rakan dan kroni-kroni mereka.

18 Oktober 2011

Pelajar 16 Tahun Lahir Dan Kelar Bayinya

Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.
Apa sudah jadi dengan anak bangsa kita. Semakin parah serta semakin kronik permasalahan sosial yang membelenggu anak-anak muda remaja masa kini. Sesuatu harus dan wajib dilakukan oleh pihak berwajib sebelum kehancuran menimpa generasi yang bakal mewarisi kepimpinan negara ini.

Anggota polis membawa mayat bayi perempuan yang dikelar ibunya

BETONG 18 OKTOBER : Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

16 Oktober 2011

SAYANGNYA ALLAH PADAMU WAHAI WANITA

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG? Nak kena tutup sana, tutup sini. Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pun orang tak bising. Perempuan, stoking pun kena pakai. Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari. Kompem tak tahan bertutup semua. Tapi, perempuan cool jek. Tengah panas pun boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

15 Oktober 2011

Sultan Kedah Yang Di-pertuan Agong Ke-14, Sultan Kelantan Timbalannya


KUALA LUMPUR, 14 Okt : Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, dipilih menjadi Yang di-Pertuan Agong ke-14 oleh Majlis Raja-Raja dalam mesyuarat khasnya di Istana Negara di sini Jumaat. Pemilihan itu berkuatkuasa 13 Dis depan untuk tempoh lima tahun.

Sementara Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih menjadi Timbalan Yang di-Pertuan Agong bagi tempoh yang sama, menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri.

13 Oktober 2011

Pathmanabhan Lewat Jumpa Rakan Pada Malam Kejadian Bunuh

SHAH ALAM, 13 Okt : Mahkamah Tinggi di sini Khamis diberitahu bahawa bekas peguam N Pathmanabhan sepatutnya menemui seorang rakan pada malam jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain didakwa dibunuh, tetapi gagal berbuat demikian dengan alasan "mahu menyelesaikan satu urusan".

11 Oktober 2011

Kanak-Kanak & Remaja Malaysia Layari Internet 19 Jam Seminggu

KUALA LUMPUR, 11 Okt : Kanak-kanak dan remaja Malaysia yang berusia lapan hingga 18 tahun didapati melayari internet pada purata 19 jam seminggu, menyebabkan mereka sentiasa terdedah kepada ancaman atau budaya negatif dunia siber seperti buli, penipuan identiti dan pornografi.

Pathmanabhan Ialah Pemilik Ladang Gadong

SHAH ALAM, 10 Okt : Mahkamah Tinggi di sini diberitahu bahawa Ladang Gadong di Tanjung Sepat, Banting, yang didakwa menjadi lokasi pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lain adalah milik tertuduh pertama, N Pathmanabhan yang dibeli tidak lama sebelum kejadian.

10 Oktober 2011

ISTERI CALON NERAKA

  • Tidak suka mengerjakan solat
  • Suka bercakap bohong kepada suami
  • Suka berhias untuk selain suaminya
  • Tidak mensyukuri kesenangan yang diberikan oleh suami
  • Tidak menghormati suami
  • Suka mencari musuh
  • Sombong
  • Tidak takut kepada Allah sedikit pun
  • Tidak mahu mengaku salah bila buat salah
  • Tidak mahu minta maaf kepada suami
  • Tidak boleh dinasihati oleh siapa saja
  • Degil dan keras kepala
  • Merasakan diri lebih baik dari orang lain
  • Suka berpoya-poya
  • Malas melakukan amalan baik seperti membaca quran, selawat dan istighfar
  • Suka memandang rendah kepada orang lain
Telah diriwayatkan dari Ibnu Abbas satu hadith marfu bahwa Rasulullah Shallallahu alaihi wa salam bersabda : "Aku melihat neraka dan sama sekali belum pernah melihat pemandangan seperti hari ini. Aku melihat kebanyakkan penghuninya adalah para wanita."

Para sahabat bertanya : "Mengapa wahai Rasulullah?" Baginda menjawab : "Kerana kekufuran mereka." Baginda ditanya, "Apakah mereka kufur terhadap Allah?" Baginda bersabda : "Mereka kufur terhadap suami dan mengingkari kebaikan. Jika engkau berbuat baik kepada salah seorang dari mereka sepanjang masa. Kemudian dia menemukan sesuatu yang dia benci pada dirimu, maka dia akan berkata : Aku sama sekali tidak pernah melihat kebaikan pada dirimu."

Semoga kita semua dijauhkan oleh Allah daripada bersifat dgn sifat yg akan membinasakan kita di dalam neraka Allah…

Disalin-tampal dari Facebook Ustaz Azhar Idrus
Rujuk artikel berkaitan.....
WANITA LEBIH RAMAI DI NERAKA : hindari tabiat ini!!!

06 Oktober 2011

TIP PERKAHWINAN


TIP PERKAHWINAN
  • KETIKA MENCARI CALON : Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita. Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.
  • KETIKA MELAMAR : Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah (melalui orang tua/wali si gadis).
  • KETIKA AKAD NIKAH : Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah.
  • KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN : Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa’kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan doa' mereka.
  • KETIKA MALAM PERTAMA : Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.
  • SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA : Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.
  • KETIKA RUMAH TANGGA GOYANG : Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justeru semakin erat berpegang tangan.
  • KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK : Cintailah isteri atau suami anda 100%.
  • KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK : Cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.
  • KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM : Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.
  • KETIKA EKONOMI BERKEMBANG : Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita.
  • KETIKA ANDA ADALAH SUAMI : Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggungjawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.
  • KETIKA ANDA ADALAH ISTERI : Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.
Gambar dan artikel disalin-tampal dari FaceBook Ustaz Azhar Idrus

05 Oktober 2011

BUAH DIPERAM DENGAN Carbide TIDAK SELAMAT DIMAKAN

Carbide atau orang kita gelornye sebagai 'kabait' / karbait
Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menasihati pengguna supaya tidak memakan buah-buahan yang diperam dengan menggunakan gas carbide kerana terdapat maklumat yang cukup mengenai bahayanya kepada kesihatan.

Calcium carbide
mempunyai ciri-ciri penyebab kanser dan boleh mengakibatkan gangguan saraf. Ia boleh menyebabkan bunyi berdesing dalam telinga, kebas dan penyakit saraf periferal.

Ambil Wudhuk Tidak Perlu Banyak, Tetapi Biar Sempurna

"Ambil wudhuk tidak perlu banyak, tetapi biar sempurna. Ini kerana basuhan dengan air itu hanyalah simbolik. Yang hendak dibasuh bukanlah najis yang ada di wajah dan anggota kita, tetapi kotoran dosa yang dibawa oleh mata, mulut, telinga, tangan dan kaki..."

Tazkirah ringkas di pejabat Menteri Besar pada 10 Jun 2010
Sumber : Facebook Tok Guru NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

01 Oktober 2011

Peguam Pertikai Ketepatan Rekod Panggilan DiGi

SHAH ALAM, 30 Sept : Isu ketepatan rekod panggilan yang dikeluarkan oleh sebuah syarikat telekomunikasi menjadi tumpuan pada perbicaraan kes bunuh jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain di Makamah Tinggi di sini Jumaat.
Related Posts with Thumbnails