VVIP DENAI CINTA

21 Oktober 2009

SOYA+BABI = HARAMJADAH : GREEN BEAN SOY DRINK Keluaran YEO'S. BERHATI-HATI!!!

AWAS SAUDARA-SAUDARAKU!!!
GREEN BEAN SOY DRINK : Salam semua. Kali ini saya nak sentuh ttg minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yg tak asing lagi di rantau ini khususnya di Singapura dan Malaysia. Pernahkah anda dengar ttg keluaran produk minuman YHS yg terkini, khususnya minuman kacang soya fusion dgn kacang hijau? Jika anda ke Singapura, harap baca dulu ya, bahan-bahan yg terkandung dalam minuman ini.

Semasa saya ke salah sebuah pasaraya tempatan, terpandang saya ke arah minuman ini yg saya fikir adalah salah satu lagi keluaran terbaru YHS. Iyerlah, apalah bahan yg nak dibubuh dlm minumankan? So I pick up one and brought to office. Tapi, bila saya baca ingredientsnya...

Cuba lihat gambar ini


Cuba lihat lebih dekat...

Apa benda ni? Rupa-rupanya E471 is derived from pig. MasyaAllah, dah takde lagi ke sumber yg baik, yg murni pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber utk membuat produk minuman mereka???!!! Tidakkah mereka peka dgn pengguna2 Islam yg sememangnya ramai telah terbiasa dgn minuman yg mereka bekalkan atas jenama YHS??? Belek punya belek... Hah!!! Patutlah... Minuman ni dikilangkan di negara yg dah memang dah tersohor bubuh melamine dalam susu!!!


Apapun, saya sekadar berkongsi info dan diharap sesiapa yg teringin nak merasa minuman jenama YHS "Green Bean Soy Drink", lupakan sajalah niat anda tu. Tak berbaloi bahan yg haram jika memasuki tubuh badan kita ni!!! Harap dapat sebarkan info ini terutama sekali kpd anak-anak kita yg mungkin kurang arif ttg perkara ini.

Do not drink FANTA APPLE, as it contains (E211, E224) Fat of Pork(PIG)

Email : Zamri Keciks
Dicopy dari blog : CINA ISLAM

4 ulasan:

azizwan(dot)com berkata...

Astaghfirullah.. bahaya ni. nasib baik bro tulis entri ni.. kalau tak, maybe aku akan terminumnya. sbb aku ni klau beli benda yg dah familiar memang jarang nk usya kiri kanan depan belakang atas bawah lg2 produk yeos ni.. lgpun aku tak tahu apa maksud kod2 tu. hahaha..

neway, thanks a lot bro.. cedok boleh? ngeh..

ROHAIFI AZRI berkata...

cedok jangan xcedok!!!

wikwiki berkata...

thanx sbb sebarkan bro kt blog bro..bnyak benar ujian dan dugaan diturunkan kat umat islam kita sekarang ni...
silap kita tak bersuara atau silap mereka malu bertnya..huhu

Ya Allah,selamatkanlah umatmu yng semakin kerdil..umatmu yng menyembah mu..apakah ada umat lain yng akan menyembahmu sekiranya umatmu ini dibinasakan..

ROHAIFI AZRI berkata...

Allah tetap teguh dengan kekuasaannya walau tiada yang menyembahNYA. Tiada terjejas keagungangNYA kerana Allah tidak mengharapkan apa-apa dari kita.

Kitalah yang sebenar2nya memerlukan keampunan dan belas serta kasih-sayang dariNYA.

Related Posts with Thumbnails